de route en de eerste beelden Maroc 1

Tazenakht, 18 december.

Lekker opwarmen in het internetcafe en dat voor geen geld….overdag mag het hier 20° worden en in de zon nog warmer. Maar s avonds gaat de kachel uit en daalt de temperatuur naar het vriespunt. Wel mooi dat het zonnetje er alle dagen is en volgens de voorspellingen zal blijven. Het is droog, gortdroog en dus zanderig. Mooi dat ik nu nog over asfalt mag rijden en het stof vooral in de sokken kruipt. Maar die wind, en dan moet het nu nog meevallen……belooft veel goeds als ie meewaait 😉 Raar om te costateren dat er hier bijna alleen mannen op straat zijn, en ik heb nog niet kunnen ontdekken wat ze daar doen behalve elkaar uitgebreid groeten.

ik ga het kort houden, mn uurtje internetten zit erop en ik ben warm genoeg om in de slaapzak te kruipen. Kan hier ook geen fotos uploaden helaas.

Groeten uit Marokko, Bert

Ouarzazate, 19 december,

Na het succesvol internetten gisteren nu een tweede poging; eerst wat betreft de route, ik heb al vermeld dat ik in Marokko zit, maar waar?

Geland op het zuidelijkste vliegveld, Agadir. Vandaaruit oostwaarst via; Taroudant, Taliouine, Tazenakht en vandaag dus Ouazarzate. Bekend van veel westerns die hier gedraaid zijn. Het fietsen valt niet echt mee; vals plat 40 km lang, wind tegen en HOHA -heuvel op heuvel af- iets wat zwaarder valt dan een hele berg opfietsen, dan kom ik meer in het ritme. Maar aan de andere kant is er ook het onbekende landschap, de alleraardigste mensen en het heerlijke eten….en ik kan weer eens twee weken zwerven.

Het vervolg van de route -inshallah- zal verder door het dal van de Draa gaan en dan via Foum-Zguid, Tata en Tafraoute terug naar Agadir.

Maar gelukkig hebben we de fotos nog:

voor Jan jaap de weg/_igp4975_8

en voor Raoul de Kashba!

_igp4986_2

tot zover voor nu, het is etenstijd en de fotos gaan te langzaam

salaam aleikum, Bert

Een gedachte over “de route en de eerste beelden Maroc 1

  1. Hey collega,
    Geniet je een beetje van je twee weken als “zwerver”? Niet teveel genieten he, want je moet natuurlijk wel weer terugkomen 🙂 Heel veel plezier met fietsen, have fun en tot volgend jaar!!

Reacties zijn gesloten.