Chez nous Maroc 6

We zijn weer thuis! Eindhoven, 1 januari 2009

Allen dank voor de reacties vanuit het thuisfront tijdens mijn solo-reis.

Dinsdag wel een voorspoedige terugreis gehad. Het blijft altijd een beetje spannend hoe de fiets uit het vliegtuig komt. Voor zover ik het kan overzien alleen een drager een beetje verbogen. Voor Christine nog wat lekkere koekjes en broden meegenomen en blij haar weer te zien op Schiphol. Uiteindelijk de route gereden die ik gepland had behalve het stadje Tafraoute. Die bewaren we dan wel voor een volgende keer. Wat mij betreft komt er inderdaad wel een volgende keer, hoewel ik me ook realiseer dat ik geweldig goed weer heb gehad voor het seizoen.

de route:

Route

Begonnen op Agadir Airport en vervolgens geslapen in: > Taroudant >Taliouine >Tazenakht >Ouarzazate >Tamnougalt >Zagora >Tamnougalt >splitsing R108/R111 >Tissint >Tata >Igherm >Tioulit >Agadir.
In alle plaatsen was de mogelijkheid om op hotel te gaan cq. een kamer te huren. Kamperen op campings was lastiger omdat deze ofwel gesloten waren of om andere redenen niet interessant (bijv. in vergelijking met de kamers die werden aangeboden) Wildkamperen doe ik niet in m’n eentje net als piste-onverhard rijden. Als je wel onverhard rijdt zijn er legio andere opties in deze regio.

Uiteindelijk geen rustdagen gehad onderweg, wel de laatste dag in Agadir naar het strand en de visafslag geweest! En dat was de moeite; te beginnen met de halal Mac……..

_igp5139

_igp5145

_igp5150

_igp5154

_igp5155

_igp5171_3

_igp5177_3

Tot zover het fietsjaar 2008, het was een mooi jaar en het smaakt weer naar meer in 2009.En iedereen ook veel fietsplezier.

Bert

