Ruhrseeronde met TC Woensel op 14 juni 2014

Had ik al eens gemeld dat ik ook bij een tourclub zit? TC Woensel dus. In de groep fietsen kan heel motiverend zijn om regelmatig op het zadel te gaan en meer kilometers af te leggen. En het is dus ook wel zo gezellig.

Nu hebben we bij Woensel de gewoonte om een keer (of twee) tijdens een rit op een terras neer te strijken en daar een koffie te doen. Niets mis mee, hoewel ik nogal eens begin te klagen over dat we toch niet zo veel stops nodig hebben ;-). Een interessant verschijnsel tijdens deze stops is de ‘ koffie met cola’ Tijdens de 2e pauze, en op voorwaarde dat het wat warm is, wordt deze combinatie steevast besteld. Blijkbaar een cultureel bepaald iets, net als het scheren van de benen bij wielrenners. Daar heb ik de diepere betekenis ook nog niet van kunnen ontdekken behalve dat het een rituele uiting van groepsgedrag zou kunnen zijn; ik hoor erbij, kijk maar, mijn benen zijn kaal (en dan liefst daarbij passend velgen van minimaal 6 cm hoogte, ook een uiting van erbij (willen) horen)

Maar waar ik naar terug wil is het koffieritueel. Een kop koffie komt met suiker en melk, meestal in losse verpakkingen. Niet iedereen gebruikt alles, maar daarvoor hebben we ook een oplossing. We hebben vaak een tochtgenoot die de suikerstaafjes en melkkuipjes netjes verzamelt en in zijn rug steekt. Heel economisch, zouden meer mensen moeten doen. En toen kwamen we aan de Ruhrsee bij een terras waar ze hier niet van gediend zijn en de ouderwetse suikerpot op tafel zetten. Niks sprokkelen J!

IMAG0501 Verder was het een zeer aangename fietsdag met lekker veel klimmen en uiteindelijk ook wel redelijk mooi weer. Mooie klim en afdaling die Widdaur Mauer…

Ruhrsee 1 Ruhrsee 2 Ruhrsee 3  De groeten, Bert

Een gedachte over “Ruhrseeronde met TC Woensel op 14 juni 2014

  1. Keileuk gedaan Bert, ludiek en met inhoud! Én een pic voor mijn eigen dagboek gescored dank!

Reacties zijn gesloten.