9-8-2014; 1/2 LBL 160

Op weg naar de Otztaler Rad Marathon moet er nog wat getraind worden. 31 augustus mag ik met zo’n 10.000 andere fietsmalloten een rondje in Oostenrijk/Italië fietsen. En ja, daarvoor moet er getraind worden, een paar keer per week een gevarieerd menu van afzien en hersteltrainingen. Onderstaande foto is wel een afzie moment (hoewel je dat niet zo ziet;-) Ergens langs de autoroute bij Aywaille ligt de legendarische Redoute. Scherprechter in de voorjaarsklassieker Luik-Bastenaken-Luik. En afgelopen zondag een van de vele klimmen in mijn halve zomer klassieker. Het fietsen gaat lekker en de foto is netjes gekocht bij de fotograaf. Ook leuk werk, de hele dag zwoegende fietsers kieken. Elke 10 seconden een nieuw portret, allemaal hetzelfde. Zal wel goed verdienen.
image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

en nog even vermelden; de ontmoeting van de dag!

Gisteren LBL gefietst. Op zich niets bijzonders. Ook niet bijzonder dat ik me in Trois ponts verreed. Na de kruising waar een paar mensen de juiste weg wijzen is er meteen weer een zijweg naar rechts die ik van eerdere ritten herken en waar een mooie klim achter zit (cote de brume?). En er staat een bordje (dacht ik) dus omhoog. Na een tijdje is het wel duidelijk dat ik de route kwijt ben, maar mooie klim en die route vind ik wel weer. Het is erg rustig hier, en boven zie ik zelfs in de verte een kat op de weg lopen. Ze/ hij loopt voor me uit en als ik dichterbij kom denk ik dat het wel een wat vreemde brede kat is met een dikke staart. Het beestje sjokt voor me uit en ik heb tijd om nog te bedenken dat het wel een marterachtige zou kunnen zijn. Maar wat dan? Te groot voor een bunzing e.d. En te klein voor een das. En het is midden op de dag dus……ter hoogte van het beestje is het duidelijk, het is een das, die me nog niet heeft gehoord of geroken. Pas als ik naast hem/haar ben schrikt ie en blaast eerst agressief om daarna een paar tellen te blijven zitten. En uiteindelijk sjokt ie weer terug over de weg in de richting waar ie vandaan kwam. En ik fiets maar verder na deze onverwachte ontmoeting.

 

de groeten, Bert

