juli 2015; Ain’t no mountain high enough?……Ventoux

Het moest er een keer van komen; na twee keer cingle du Ventoux gereden te hebben vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging. In 2016 zou ik de Bicinglette gaan doen. Maar wat dan in 2015? We hadden al een maand lekker gefietst in Costa Rica en Panama, maar wat dan te doen in deze zomer? Ach, dan is het snel bedacht; ik doe alvast een poging. Poging wat? De Bicinglette is twee maal alle drie de kanten van de Ventoux beklimmen op een dag. Kan dat? Ja, mits het niet gaat onweren voor de tocht erop zit. En dat heeft me dit jaar dus weerhouden van het bereiken van dit doel. Hoe is het gelopen? Dinsdag was het zover, om kwart voor drie de wekker, 03.30 gestart en uiteindelijk om 18.00 uur besloten dat het onweer te dichtbij en heftig was om de ronde af te maken. Tussendoor 5 keer de berg opgefietst, twee keer Bedoin, twee keer Malaucene en een keer Sault. Dit alles in een rustig maar gestaag tempo. Het liep lekker en niets wees erop dat het niet zou lukken. Tot ergens op het eind van de middag onweerswolken begonnen op te bouwen boven Sault, aan de oostkant van de berg. En dat was net de laatste, gemakkelijke klim die ik nog moest doen. De twijfel was er natuurlijk, toch doorgaan? Afdalen naar Sault en dan kijken hoe het weer zich ontwikkelt? Heb ik nog tijd om te wachten? Nee, dan wordt het te laat en het is te riskant, doorfietsen op een open helling met onweer. Volgend jaar beter. En we noteren alvast in de agenda: in de week van 21 juni 2016 doe ik nog een poging om 8848 meter te klimmen in een afstand van 280 km. Op de top om 05.30 na de eerste klim (2 beelden), de 2e om 8.00 en de laatste keer om 18.00 uur met het onweer in beeld….

1e1 018 1e2 017

2e 016

 5e 015

Ain’t No Mountain High Enough

No wind, no rain or winter’s cold can stop me, baby, ‘cause you are my goal Nou ja, volgend jaar dan toch…. Groeten Bert

