29-8-2015. Velomediane; to ride or not to ride, that’s the question.

Het najaar is weer begonnen! en dat brengt ons cyclo-sportive klassiekers die we graag rijden. Zeg maar wedstrijden voor niet wedstrijd rijders, met deels beveiligde route, tijdmeting en een podium voor de winnaars, Zo hebben we de Velomediane, de Charlie Gaul, de Trek Ardenne Bleu…..Afgelopen week was het schitterend weer en reden we vol goede moed op vrijdag naar La Roche en Ardenne voor de Velomediane. Maar ik had al mijn twijfels vooraf omdat ik pijn had in mijn linkerhand na het uitstapje op de mont Ventoux. Vrijdagmiddag even een uurtje uitproberen hoe het voelt, niet zo best. En dan gebeurt het onvoorstelbare; op een afdeling rijd ik een dubbele snakebite!! Zowel voor als achter zit een dubbel gat in de binnenband. Nog ff het wegdek gecheckt waar het gebeurd moet zijn, maar ik zie niets. Bandjes wisselen en voorzichtig naar de tent. Daarna nog ingeschreven voor de wedstrijd. ’s Nachts toch besloten niet te gaan rijden en eerst naar de fysio te gaan om te bepalen hoe we het snelst herstellen.

Dat is een rare beleving; dat ik Christine naar de start begeleid, uitzwaai en zelf terug loop naar de tent om een boek te lezen.

C 019

En mijn oogst van een half uurtje fietsen ;-)…. met het geluk dat de local bike shop nog laat open was!

lek 018

