9-7-2016 Bicinglette du Mont Ventoux

De tweede poging om de Bicinglette du Ventoux te fietsen is gelukt! Afgelopen weekeind, 9 juli 2016 om precies te zijn, heb ik deze tocht succesvol uitgereden. Het is geen heel gemakkelijke uitdaging, wel is er steeds na de afdeling een rustpunt/winkeltje/cafe om een stempeltje te halen en even een hap te eten voor de volgende etappe. 9 juli was een zeer warme dag, eten en drinken is dan wel moeilijk door de inspanning.

Start; 03:45

Finish; 22:15

Afstand; 280 km

Hoogte; 8800 mtr

Verzet; 34 x 30

Alle klimmen zonder rust/stop

Wel een lekkere ruime stop tussen de 4e en 5e klim

In de lijst Cingles du Ventoux zal ik tussen 151 en 160 zitten (definitief is het dus 155 geworden, na erkenning door monsieur Pic)

Wat kan ik er nog meer van zeggen? Na een warme douche en ontvangst en een koud biertje kon ik zeer tevreden mijn langste fietsdag afsluiten en na een nacht rust al weer fantaseren over de Tour de Mont Blanc……

De sportieve groeten, Bert

