Oktober 2016 Offroad rond Eindhoven WF

Ofwel singletrackend van Jumbo naar Jumbo in het Brabantse land.

Als het aan de weergoden lag, was dit een gezegend weekeinde. Zeldzaam droog (en later ook zonnig) mochten we vrijdag 7 oktober op de fiets stappen in Boxtel. Vanuit verschillende windrichtingen fietsend of treinend kwamen een 16 tal WFers naar deze startplaats.

In de voorbereiding was me een ding duidelijk; als ik rond Eindhoven een route maak, dan zal er de nodige singletracks inzitten. En ja, dat is gelukt. Drie dagen draaien en keren, maar ook de nodige stoffige bospaden en zandweggetjes. Het is allemaal voorbij gerold.

Keuzes vooraf voor de fietsers gingen over (licht) Bikepacking of (zwaar) gewoon een paar Ortliebs aan de fiets hangen…en neem ik nou banden van 1, 2 of 3 inch? Uiteindelijk hebben 21 WFers meegefietst, sommigen een deel van de tocht, de meesten het hele traject. En slechts een uitvaller met serieus schade aan de fiets; Dat zal wel een nieuw achterwiel worden, Reinier!

Dank voor alle positieve reacties, ik heb genoten van het organiseren en het samen fietsen en het heeft me al weer geïnspireerd voor het volgend jaar!

Kort samengevat: Bike-eat/drink-sleep-repeat

Interesse in de tracks? mail me of zoek ze op routeyou.com

