27-2-2017 Klaar, helemaal af. En de eerste driedaagse gereden!

27-2-17 Met de wereldfietser het bos in geweest. Eerste dag alleen off road van Maastricht naar Voeren (B). 2e dag met groep WFers naar Maasmechelen en 3e dag met Vicky naar Eindhoven. Lekker gefietst, Wind is helemaal goedgekeurd. Wel wennen aan nieuwe, rechtop, houding.

17-2-17 Fietsje is klaar. Alle onderdelen zitten eraan en zondag hoop ik m in het echt te ontmoeten. Zelf denk ik ‘wat een beauty’.

Voor het uitgebreide verhaal en meer foto’s zie de site van Bart de bouwer;

Windcycleworks

ps. nieuw zadel ligt thuis klaar voor montage…

18-1-17 Nog een keer, nu is het frame bijna klaar voor de spuiter en het ontwerp van het design ook…zie schetsje beneden.

15-1-17 En een tussenstand; het basisframe is klaar. Afwerking gaat nog wel wat tijd in zitten. Bart gaat alles nog mooi glad afwerken, nokjes aanbrengen voor 3 bidons en achterdrager. En dan gaat ie naar de spuiter. Dat is nog wel een dingetje. Deze fiets gaat ver op reis en mag wat mij betreft er niet al te mooi uitzien. De basiskleur wordt dan ook roestbruin…

Ontwerp, de basis en materiaal, buizen en klein grut!

December 2016; de ontwerpfase is voorbij, de onderdelen zijn bijna allemaal uitgezocht en de geometrie en materiaalkeuze ligt nu vast; Dat wordt mijn nieuwe 29er. Een fiets voor ritjes in het Brabantse bos en lange offroad tochten wat verder weg zoals de Tour Aotearoa. Maar eerst nog even geduld hebben; ik sta dus in de wacht bij WIND, de voortgang is binnenkort daar en hier te volgen.

Spannend proces waarbij de factor geduld een (te) grote rol speelt!

groeten, Bert

4 gedachtes over “27-2-2017 Klaar, helemaal af. En de eerste driedaagse gereden!

  1. Dat ziet er mooi uit ( zowel fiets als reis) Bert!
    “Steel is real”
    Laat je alleen het frame maken en bouw je de fiets zelf op met eigen onderdelen?

    Er zit ook nog een goeie wielbouwer bij jullie in de buurt, Ernie Frieke, zeker de moeite om eens te checken.
    Misschien kan hij nog een mooie wielset voor je bouwen die bij deze fiets past.

    1. bende gij er snel bij! Bart (WIND) zal ook de wielen bouwen, alle onderdelen heb ik zelf uitgezocht maar zal Bart erop schroeven. Hij wil graag een komplete fiets afleveren en dat vind ik prima als ik zelf elk schroefje mag kiezen

      1. Ben wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat. Weet je al wanneer je “scheurijzer” geleverd gaat worden?

Reacties zijn gesloten.