1 April Rondje 88 en WF Beurs 2 april 2017

Het is geen grap; op 1 april is er een groep offroad fietsers op pad gegaan om een rondje van 88 km te maken vanuit Maarn. hoewel de start om 8 uur 88 zou zijn was het uiteindelijke vertrek toch wel iets later. Een mooie eerste tocht op de Utrechtse heuvelrug en rondom Amersfoort. Niet echt foto’s gemaakt, wel veel modder verzameld. En voor mij een materiaaltest om met minimale bepakking op de nieuwe fiets op pad te gaan. Keuzes, keuzes, wat neem ik mee, en wat laat ik thuis….ik zou bijna zeggen; keuzestress.

Ik ben na het rondje Amersfoort naar de camping in Huizen gereden. Een mooie plek aan het randmeer waar een grote groep wereldfietsers is neergestreken. Waarom daar? Omdat zondag de beurs in Bussum is en dat op slechts 6 km fietsen is. Leuke beurs, met veel informanten en bezoekers. En zoals elders ook geconstateerd, veel dure fietsen. Het offroad groepje staat op de verdieping waar ook een winkel staat met democratisch geprijsde rijwielen. Zo kan het dus ook, niet prijzen vanaf € 4000,- maar voor de helft een compleet afgemonteerde vakantiefiets. Zo zijn wij ook ooit begonnen! Niet het duurste kopen bij het begin van een nieuwe hobby, ‘goed genoeg’ is goed genoeg en na een paar jaar weten we wel hoe we verder willen. Voor Christine heeft dat ooit geresulteerd in een 2e fiets die ze al 20 jaar met plezier gebruikt. Ik ben dan weer niet zo snel tevreden (of juist wel) en heb via wat goedkopere confectie oplossingen dan nu (na 28 jaar) eindelijk ook een maatwerk fiets. Das duur, maar nog steeds ongeveer de helft van wat een ‘gerenommeerd merk met pinion en riem en alles erop en eraan’ kost. Zo! en dan nu wat foto’s van de WF beurs…

Een gedachte over “1 April Rondje 88 en WF Beurs 2 april 2017

  1. Keitof kerel! En dame! πŸ‘ŒπŸ»πŸ‘ŒπŸ»πŸ‘ŒπŸ»

Reacties zijn gesloten.